Cum scapi de constipație vara asta?

A venit vara. Ți-ai rezervat vacanța și abia aștepți să te relaxezi alături de familie și prieteni, să mănânci tot ce îți poftește inima și să nu faci absolut nimic. Sună frumos, nu-i așa? În anii trecuți însă, realitatea în vacanță a fost alta: problemele digestive nu te-au lăsat să te bucuri de zilele de concediu.

Deși pare surprinzător, având în vedere că vara avem la îndemână atât de multe fructe și legume proaspete, digestia este mai greoaie în lunile de vară.

Principala cauză pentru aceste probleme digestive este aceea că organismul nostru trebuie să facă față temperaturilor ridicate. Vara este foarte ușor să ne deshidratăm din cauza căldurii, iar deshidratarea se traduce, printre altele, prin constipație și alte probleme digestive.

Care sunt cauzele constipației?

02Constipația în lunile de vară este rezultatul alegerilor alimentare pe care le facem și al stilului de viață. Astfel, cauzele constipației pot fi:

  • Consumul de alcool și băuturi răcoritoare, carbogazoase în loc de apă. Consumate în zilele toride, aceste băuturi provoacă deshidratarea organismului.
  • Pierderea de electroliți prin transpirație, în caz expunere la soare sau de efort fizic (sport în aer liber). Pierderea de electroliți este un fenomen normal, însă în zilele caniculare este excesivă.
  • Lipsa unei toalete familiare, în cazul celor care călătoresc mult.
  • Abuzul de alimente greu de digerat (burgeri, cartofi prăjiți, aripioare picante, pizza, chipsuri, înghețată). În vacanța all inclusive suntem tentați să încercăm din toate „bunătățile“… Consecințele însă sunt greu de suportat!

Știai că?

În medicina ayurvedică, digestia este comparată cu un foc, prin intermediul căruia organismul își extrage nutrienții din hrană. Starea de epuizare pe care o simțim după o masă copioasă se datorează faptului că abuzul de alimente stinge acest foc, iar digestia nu se desfășoară corespunzător. Mai mult, consumul unor alimente reci, specific verii, stinge focul digestiv și încetinește digestia.

Vrei să uiți de constipație? Iată ce trebuie să faci!

1. Mănâncă mai puțin!

Digestie bună înseamnă metabolism mai eficient. Pentru a preveni balonările și constipația în timpul verii, specialiștii ne recomandă să mâncăm mai puțin. Ridică-te de la masă chiar dacă nu ești complet sătul.

Consumă porții mai mici, dar asigură-te că alimentele pe care le consumi sunt bogate în nutrienți – vitamine, minerale, fibre. Dacă ești în vacanță și nu reușești să consumi suficiente fructe și legume pentru a-ți asigura necesarul de fibre, apelează la un supliment de fibre, așa cum este ColonHelp.

O porție de ColonHelp într-un pahar cu iaurt la micul dejun reglează digestia și tranzitul, iar tu te vei putea bucura în voie de zilele frumoase de vară!

2. Consumă 2 litri de lichide zilnic!

În zilele de vară transpirăm mai mult și ne deshidratăm mai ușor. Atunci când se deshidratează, corpul nostru reține și puțina apă pe care o mai găsește, iar digestia are de suferit serios. Asigură-te că bei suficientă apă, în schimb evită băuturile carbogazoase și cafeaua, care favorizează deshidratarea. Poți adăuga în apă feliuțe de lămâie, grapefruit, castravete sau frunze de mentă – acestea vor da un gust bun apei și în același timp au și efect răcoritor.

Dacă folosești suplimentul de fibre ColonHelp, cu atât mai mult ai grijă să consumi minimum 2 litri de lichide pe zi. Fibrele au nevoie de apă pentru a regla digestia și tranzitul. Altfel, în lipsa apei, fibrele pot provoca constipație.

3. Evită condimentele iuți!

În lunile de vară, organismul nostru trece printr-o stare de inflamație interioară din cauza căldurii exterioare. De aceea este bine să evităm condimentele iuți, care ar încălzi și inflama și mai mult mediul nostru intern. Chiar dacă condimentele accelerează metabolismul, evită-le o vreme pe cele iuți. Poți consuma în schimb condimente cu efect răcoritor: fenicul, turmeric, mentă, busuioc, ghimbir.

ColonHelp: prietenul la nevoie se cunoaște!

04Fie că ești acasă, fie că ești în vacanță, trebuie să consumi 24-35 g fibre pe zi și minimum 2 litri de apă pe zi. Doar astfel te vei putea bucura de vară fără probleme digestive sau constipație. Dacă nu reușești să consumi atâtea legume și fructe încât să îți asiguri necesarul zilnic de fibre, apelează cu încredere la ColonHelp.

ColonHelp este o combinație foarte echilibrată de fibre solubile și insolubile (din semințe de in și psyllium), care acționează ca un laxativ blând, dar eficient. Odată ajunse în intestin, fibrele de in și psyllium se umflă cu apă și absorb substanțele toxice, stimulează peristaltismul intestinal și ușurează tranzitul. Acțiunea fibrelor de in și psyllium din ColonHelp este completată de cele mai bune 4 plante condimentare cu efect detoxifiant și de îmbunătățire a digestiei: pătrunjel, chimen, oregano, coriandru. Acestora li se adaugă argila, un detoxifiant de excepție și în același timp un bun absorbant al gazelor.

Începe-ți ziua cu ColonHelp și fă din fiecare zi de vară o zi perfectă! 

, ,
Articolul precedent
De ce ar trebui să consumi germeni de broccoli?
Articolul următor
Detoxifierea de primăvară: Drumul spre starea ta de bine

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu