Trucuri care au trecut proba timpului contra răcelilor

Există numeroase remedii naturale pe care le putem folosi în caz de răceală și gripă, dar cele mai eficiente rămân acelea care au trecut proba timpului. Bunicii noștri știau foarte bine cum să se protejeze temeinic de frig, purtau haine călduroase din lână, cușme din blană și încălțări din piele groasă. În zilele foarte geroase își ungeau nările și buzele cu ulei sau grăsime, ca barieră naturală contra microbilor. Aveau cămara plină cu plante medicinale culese toată vara și sticluțe cu macerat din oțet și petale de trandafir pentru scăderea febrei. Își ascultau ceasul biologic intern și nevoia de somn a organismului atunci când afară se lasă întunericul. De aceea, se culcau devreme în serile lungi de iarnă, dar se trezeau dis-de-dimineață. Tot pentru că știau să-și asculte organismul, își adaptau și modul de alimentație: mâncau mai multe grăsimi, carne de porc, untură, smântână, pentru a face față frigului. Se odihneau la gura sobei, iarna era timpul poveștilor, snoavelor și șezătorilor. Așa e că vi s-a făcut dor de vremea bunicilor?

Bineînțeles că nu putem face abstracție de societatea modernă în care trăim. Dar ne putem inspira din înțelepciunea străbunilor. Și până la urmă de ce nu am folosi și noi remediile naturale străvechi în locul chimicalelor de astăzi? Iată un set de sfaturi pentru întărirea imunității în mod natural.

1. Stăpânește-ți stresul!

Stresul este inamicul public nr. 1 în societatea actuală. În condiții de stres, organismul secretă o cantitate masivă de adrenalină și cortizol, cunoscuți ca hormoni de stres. Ritmul cardiac crește și metabolismul zahărului din sânge se modifică pentru a pregăti corpul cu energia necesară unei reacții „luptă sau fugi”. În timp ce organismul este ocupat cu înfruntarea inamicului numit stres, el „uită” de alte procese fiziologice precum digestia sau imunitatea, care sunt temporar suprimate sau în orice caz mult diminuate. Asta pentru că activități precum mâncatul ori apărarea de răceli nu constituie priorități atunci când organismul are de-a face cu stresul. Această reacție a organismului a lucrat perfect în trecut, când strămoșii noștri erau nevoiți să lupte ori să facă față rapid primejdiilor care îi pândeau la tot pasul. Însă în prezent, stresul a devenit cronic și nu face decât să erodeze rezistența organismului. Deși nu este ușor să lupți contra stresului, trebuie măcar să încerci. Relaxează-te, citește, mergi la plimbare, acordă-ți momente în care să faci ceea ce îți place! Scuza că nu ai timp nu este valabilă. Atunci ai timp să te îmbolnăvești?!

Poți încerca și două remedii din plante străvechi: rhodiola și ashwagandha. Aceste plante au acțiune tonic-adaptogenă și sunt indicate pentru creșterea rezistenței organismului la stres, îmbunătățirea imunității, combaterea insomniei, anxietății și oboselii cronice.

2. Ai grijă să dormi 7-8 ore pe noapte!

Chiar și o oră de somn în minus afectează negativ sistemul imunitar, arată un studiu efectuat la Universitatea din Washington. Somnul reprezintă una dintre cele mai eficiente măsuri de medicină preventivă, susțin oamenii de știință. Somnul insuficient blochează anumite procese la nivel celular. La studiu au participat 11 perechi de gemeni. Unul dintre frați dormea cel puțin 7 ore pe noapte, iar celălalt se odihnea cu o oră mai puțin. Analizele de sânge prelevate la sfârșitul studiului au arătat că frații care dormeau mai puțin aveau un sistem imunitar neperformant, fiind predispuși la infecții. Așadar, chiar dacă respectarea unui program de somn se poate dovedi una dintre cele mai dificile reguli în societatea actuală, gândește-te totuși că e mai mult decât binevenită. Somnul e o nevoie de bază a organismului, așa cum sunt hrana, apa, aerul.

3. Include supa de oase în dietă

Intestinul găzduiește 80% din imunitatea organismului. Microbiomul intestinal este cel care intră primul în contact cu virusurile și bacteriile din mediul extern, pe care trebuie să le neutralizeze. Iată de ce un intestin sănătos înseamnă o bună apărare împotriva infecțiilor. Supa de oase (pasăre, vită, porc) este unul dintre cele mai bune remedii pentru menținerea sănătății intestinului. Din păcate, dieta noastră s-a îndepărtat foarte mult de ceea ce mâncau bunicii noștri, preferăm carnea fragedă, fără oase, fără cartilaje, fără piele. Or, supa făcută din aceste ingrediente este o sursă concentrată de colagen, aminoacizi și minerale ușor asimilabile (calciu, magneziu, fosfor). Colagenul este una dintre cele mai hrănitoare substanțe naturale, o proteină utilă pentru îmbunătățirea digestiei, susținerea imunității, menținerea sănătății articulațiilor și susținerea fermității pielii.

O doză optimă de colagen îți oferă Beauty Help – formulă complexă 9-in-1, pe bază de colagen (8.000 g/doza zilnică), vitamina C, acid hialuronic, ceramozide, resveratrol, vitamina E, astaxantină, coenzima Q10.

4. Ai nevoie de prebiotice și probiotice

Tot pentru echilibrul florei intestinale sunt necesare prebiotice și probiotice. Pe scurt, prebioticele sunt fibre vegetale specializate, care asigură hrana bacteriilor bune din intestin. Surse naturale de prebiotice sunt: prazul, ceapa, usturoiul, bananele, fulgii de ovăz, sparanghelul, semințele de in, psylliumul, inulina. Probioticele sunt microorganisme benefice, mai exact bacterii „prietenoase”, care populează tractul digestiv. Probioticele sunt implicate, pe de o parte, în digestie, ajutând organismul să absoarbă nutrienții din hrană, și pe de altă parte, în menținerea imunității, apărându-ne de agenți patogeni. Alimentele fermentate (varză murată, murături în saramură, iaurt, chefir, brânzeturi moi) conțin probiotice.

ColonHelp Probiotic Forte este un produs cu prebiotice și probiotice naturale, care te ajută să te bucuri de imunitate puternică și digestie optimă.

5. Scoate zahărul din viața ta!

Bunicii noștri nu prea cunoșteau zahărul. Dacă la începutul secolului al XX-lea oamenii consumau, în medie, 4 lingurițe de zahăr, astăzi, consumul mediu de zahăr ajunge chiar și la 30-40 de lingurițe pe zi. În România, consumul anual este de 30 de kilograme de zahăr pe cap de locuitor. De altfel, este foarte greu să evităm zahărul în zilele noastre. Zahărul nu se găsește doar în bomboane și deserturi, ci aproape în toate alimentele de la supermarket, inclusiv în pâine, sosuri, iaurturi, cereale, conserve, mezeluri, snacks-uri, băuturi carbogazoase. Zahărul se ascunde în alimente și sub alte denumiri: dextroză, maltoză, fructoză, lactoză etc. Și atunci nu e de mirare că asistăm la o explozie a cazurilor de obezitate, diabet, boli de inimă. Dar și scăderea imunității poate fi pusă pe seama excesului de zahăr. Așa că limitează cât de mult poți acest ingredient.

6. Consumă cât mai multe fibre

„Oamenii de astăzi sunt afectați de toxine cum nu au fost niciodată în istorie”, afirmă dr. Bernard Jensen, părintele detoxifierii intestinale. Or, acumularea de toxine în organism se asociază cu oboseală, scăderea imunității, dureri de cap, tulburări digestive, exces ponderal. Cum scăpăm de toxine? Cu ajutorul consumului crescut de fibre alimentare, ceea ce reprezintă un pas important în stimularea procesului de detoxifiere intestinală. Cei mai mulți dintre noi consumă mai puțin de jumătate din necesarul zilnic de fibre: doar 10-15 g, în condițiile în care e nevoie de 24-35 g. Pentru a te apropia de doza ideală, mănâncă cel puțin 5 porții de fructe și legume pe zi, mazăre, fasole, linte, cereale integrale.

Pentru un aport suplimentar de fibre, alege ColonHelp – detoxifiant 100% natural și reglator intestinal.

7. Ia-ți doza zilnică de vitamina C

Vitamina C este fără îndoială unul dintre cei mai importanți antioxidanți. Cei care iau în lunile reci vitamina C sunt protejați împotriva infecțiilor prin stimularea directă a sistemului imunitar. Celulele sistemului imunitar sunt implicate și în declanșarea reacțiilor alergice, fiind dovedit că suplimentele cu vitamina C ajută la controlul astmului alergic în sezonul rece. Bineînțeles că fructele (citrice, mere) și legumele crude (ardei, roșii, pătrunjel) sunt cele mai bune surse de vitamina C. Din păcate, în sezonul rece beneficiem de mai puține trufandale. Într-adevăr, la supermarket ne-am obișnuit să găsim ridichi și roșii tot timpul anului, însă nu trebuie să uităm că acestea sunt tratate, în general, cu chimicale. Ce poți face? Optează pentru mere autohtone (surse valoroase de vitamina C, potasiu, fibre naturale), rădăcinoase (morcovi, țelină, sfeclă roșie), varză.

Completează-ți doza cu Vitamina C Naturală de la Zenyth – un superfood cu fructe de pădure, miere și propolis, pentru întărirea imunității.

8. Nu uita de vitamina D!

Mulți dintre cei care se confruntă cu o viroză respiratorie recurg imediat la tratamente dure cu antiinflamatoare și antibiotice. Știai că mult mai ușoară și mai oportună pentru organism este o cură cu vitamina D? Pe vremea bunicilor noștri, untura de pește era singura sursă de vitamina D și se administra cu sfințenie copiilor pentru a-i feri de îmbolnăviri și a le asigura o dezvoltare armonioasă. Astăzi, există numeroase forme de vitamina D, iar rolul ei este intens studiat. Din păcate, deficiența de vitamina D este una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă populația la ora actuală. De ce este îngrijorătoare carența vitaminei D? Pentru că vitamina D joacă un rol important în multe aspecte ale sănătății noastre: de la reducerea riscului de fracturi sau al anumitor tipuri de cancer, până la profilaxia și tratamentul infecțiilor virale sau bacteriene, bolilor autoimune, cardiovasculare sau psihiatrice. Un nivel optim al vitaminei D reprezintă cheia activării sistemului imunitar împotriva virusurilor și bacteriilor.

Cum iarna nu beneficiezi de vitamina D prin expunere la soare, apelează cu încredere la Super Vitamin D3 – singurul produs de pe piață ce conține vitamina D solubilizată în ulei de cocos. Trigliceridele cu catenă medie din ulei de cocos asigură transportul vitaminei D3, o protejează de oxidare și favorizează absorbția rapidă în sânge.

Dacă începi chiar acum să îți pregătești organismul pentru a face față provocărilor iernii, poți alege gama de produse naturale pentru imunitate de la Zenyth Pharmaceuticals.

Surse:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1361287/

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28364472

www.earthclinic.com/cures/cold-and-flu-prevention.html

www.amymyersmd.com/2017/11/preventing-cold-flu-naturally/

, , , , , , , ,
Articolul precedent
Dieta diabeticului, exerciţiul fizic şi ColonHelp
Articolul următor
6 beneficii dovedite științific ale turmericului în boala Alzheimer

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu