Postul și detoxifierea

În România, postul religios are o foarte îndelungată tradiţie şi este puternic înrădăcinat în conştiinţa publică. În perioadele de post sau chiar şi în fiecare miercuri și vineri se pot găsi peste tot produse alimentare sau meniuri de post.

Din punct de vedere spiritual, postul alimentar este o tradiţie foarte veche la toate popoarele şi religiile. Însă, aşa cum ştiau prea bine bătrânii noştri şi cum recomandă astăzi şi nutriţioniştii, postul trebuie ţinut neapărat cu alimente sănătoase, cât mai curate. Nu este vorba numai de restricţiile impuse de post (să nu mâncăm produse de origine animală, în postul ortodox, respectiv în cel catolic doar produse din carne), ci foarte important este ce anume mâncăm totuşi. Aportul nutriţional, chiar dacă în cantitate mai redusă, este menit să ajute organismul să se detoxifice, să elimine din acumulările adipoase şi să îşi canalizeze energia pentru vindecarea diferitor tulburări. Postul, aşadar, nu este benefic dacă îl ţinem cu alimente vegetale, dar nenaturale precum margarină, exces de produse rafinate (făină albă, zahăr etc.) şi procesate (inclusiv din soia), produse de patiserie, dulciuri etc.

Ştiai că marile posturi din calendarul ortodox corespund unor perioade în care detoxifierea organismului este extrem de benefică şi necesară? Postul Paştelui ajută organismul să iasă din iarnă (în timpul căreia s-au consumat multe alimente grele), postul Sf. Petru şi Pavel şi postul Adormirii Maicii Domnului sunt plasate la începutul verii, respectiv al toamnei (ajutând organismul să facă puţină „curăţenie“ într-o perioadă în care alimentele disponibile sunt extrem de variate), iar postul Crăciunului pregăteşte organismul pentru intrarea în iarnă (cu încărcătura alimentară specifică sfârşitului de an, respectiv sedentarismul şi temperaturile scăzute care favorizează îmbolnăvirile).

Postul: nu doar renunțare la alimente, ci și rugăciune

Postul alimentar este mult mai mult decât o simplă cură de slăbire şi este puternic legat de înţelegerea profundă a sensului său de curăţare fizică, mentală şi emoţională. Aşadar, postul este mai mult decât o dietă de detoxifiere sau de slăbire. Poluarea mediului, substanţele chimice din alimentaţie şi stilul de viaţă (fumatul, consumul de alcool, sedentarismul, stresul constant, utilizarea excesivă a telefonului mobil şi a calculatorului) încarcă în mod constant organismul nostru şi îngreunează toate funcţiile acestuia. În consecinţă, postul religios presupune nu doar renunţarea la anumite alimente, ci şi adoptarea unui stil de viaţă care să permită curăţarea corpului şi a minţii (renunţarea la fumat şi alcool sau cel puţin scăderea cantităţii consumate, practicarea rugăciunii şi a relaxării, plimbările în aer liber, mişcarea şi, bineînţeles, rugăciunea).

Ştiai că unele studii au demonstrat faptul că între persoanele care sunt deprivate alimentar pe perioade mai lungi pentru că au ţinut post negru, respectiv din cauză de grevă a foamei, există diferenţe substanţiale în modul în care fac faţă acestei situaţii? Motivaţia psiho-emoţională şi mentală pentru care o persoană se privează de o anumită cantitate şi tip de alimente influenţează modul în care persoana va rezista din punct de vedere fizic şi psihic.

Cercetătorii au constatat că persoanele care au ţinut post, având un anumit tip de motivaţie şi urmărind prin aceasta curăţarea fizică şi emoţională, au rezistat mult mai bine la perioada de post. În schimb, persoanele care nu au mâncat din motive de grevă a foamei (aşadar o motivaţie de protest) au avut o rezistenţă fizică şi emoţională mai scăzută şi s-au refăcut mai greu ulterior.

Ce mâncăm în post?

Postul presupune reducerea cantităţii de alimente consumate, dar şi alegerea anumitor alimente (cât mai naturale şi mai puţin procesate) şi băuturi (ceaiuri şi sucuri naturale) care să stimuleze funcţia de detoxifiere şi regenerare a întregului organism. Postul ţinut în acest fel generează mai multe procese foarte benefice:

  • stimularea şi echilibrarea celor două faze ale detoxifierii hepatice;
  • eliminarea multor toxine prezente în tractul digestiv şi stocate în ţesuturile adipoase;
  • reglarea tensiunii arteriale, fluidizarea fluxului sangvin şi limfatic, o mai bună oxigenare a ţesuturilor;
  • reducerea fluxului sanguin direcţionat spre sistemul digestiv (întrucât se consumă alimente mai uşor de procesat), ceea ce ajută organismul să susţină mai eficient vindecarea diferitor stări inflamatorii, infecţioase şi altele;
  • vindecarea inflamaţiilor mucoasei intestinale (provocate de regulă de aditivii chimici din alimentele procesate, de fumat, alcool, diferitele toxine provenite din mediu, dar şi de reziduurile metabolice ineficient eliminate);
  • stimularea eliminării retenţiei de apă din ţesuturi.

Odată redusă cantitatea de alimente şi aportul de proteine animale, după depăşirea primelor senzaţii de foame, multe persoane experimentează o senzaţie de uşurare fizică şi mentală. Multe persoane se simt mai creative, constată că diferite probleme de sănătate (în mod particular digestive, dar nu numai) încep să se amelioreze, iar straturile adipoase încep să se reducă.
Printre multiplele beneficii pentru sănătate ale postului sănătos din punct de vedere alimentar se numără:

  • scăderea trigliceridelor şi a colesterolului, precum şi reglarea glicemiei;
  • alcalinizarea pH-ului. Mediul acid din organism favorizează dezvoltarea multor agenţi patogeni, infecţii fungice şi stări inflamatorii. Eliminarea temporară a produselor de origine animală, în favoarea celor vegetale echivalează cu corectarea pH-ului, ceea ce are numeroase beneficii pentru organism;
  • îmbunătăţirea calităţii somnului;
  • energie mai bună pe tot parcursul zilei (dacă ne hrănim corespunzător din punct de vedere al calităţii alimentaţiei);
  • grăbirea vindecării rănilor, a infecţiilor şi stărilor inflamatorii;
  • reglarea tulburărilor digestive prin aportul mărit de fibre vegetale;
  • atenuarea sau chiar vindecarea afecţiunilor de piele (datorate în mod frecvent intoxicării organismului, stresului sau alimentaţiei deficitare);
  • atenuarea sau dispariţia migrenelor etc.
Ştiai că majoritatea covârşitoare a regimurile alimentare naturiste indicate în tratamentul celor mai grave afecţiuni (cardiovasculare, cancer, infecţii, boli autoimune şi multe altele) includ invariabil un regim alimentar de tipul postului ortodox (regulă împreună cu diferite practici spirituale şi mentale)? Nu întâmplător, deoarece postul este cea mai eficientă abordare alimentară pentru regenerarea capacităţilor de apărare ale organismului.

ColonHelp și LiverHelp îți sunt de ajutor în post!

Detoxifierea şi regenerarea organismului presupune aşadar stimularea detoxifierii colonului şi a ficatului, prin metode cât mai naturale şi neagresive. ColonHelp este un însoţitor foarte util şi benefic pentru perioada postului. Produsul are în compoziţie doar ingrediente naturale, cu efecte benefice recunoscute pentru detoxifierea sistemului digestiv şi reglarea funcţiilor acestuia.
Întrucât sănătatea sau tulburările tractului digestiv influenţează direct inima, creierul, sistemul endocrin, sistemul imunitar şi altele, nu este de mirare că în urma postului, respectiv a curei cu ColonHelp puteţi resimţi efecte benefice în multe afecţiuni cronice. În plus, senzaţia de foame resimţită pe parcursul postului se diminuează considerabil datorită aportului de fibre.
Perioada posturilor religioase este o ocazie extraordinară de a-ţi ajuta corpul şi de a preveni, respectiv a trata prin ortodietoterapie („terapia prin alimentaţie corectă“ – prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi) multe probleme de sănătate. De regulă, cura cu ColonHelp se administrează cu iaurt, dar în timpul postului poţi foarte bine să iei ColonHelp cu iaurt din soia, suc de roşii, sucuri de fructe sau chiar cu ceaiuri din plante sau apă.
În plus, hidratarea este extrem de importantă tot timpul, în mod particular în perioadele de post. Cura cu ColonHelp te ajută să te obişnuieşti să bei cel puţin 2 litri de lichide pe zi (de preferinţă apă sau ceaiuri din plante). Este un obicei extrem de sănătos în urma căruia vei avea doar beneficii pentru sănătate.
Nu ocoli posibilitatea de a mări efectele sănătoase ale postului pentru organismul tău printr-o cură cu ColonHelp. Îţi stă la dispoziţie si ceaiul detoxifiant şi regenerator pentru ficat LiverHelp. Informează-te şi nu pierde ocazia de a îţi regenera atât sufletul şi mintea, cât şi organismul!

Articolul precedent
Postul Paștelui – detoxifiere spirituală, dar și a corpului
Articolul următor
Top 3 trucuri să slăbești sănătos după Paști

Related Posts

Niciun rezultat găsit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu
-